view sourceprint?

back on track

Det var så länge sen jag bloggade nu så jag vet inte vart jag ska börja...
Men jag tar det lite kortfattat. Ett kollage från julaftonen, som var jättemysig.
Vi var hemma hos min mamma med nästan alla syskonen.



Nyår firade vi med Daniel & Maide med barn och Tobbe & Lena. Jättetrevlig med en oförglömligt god mat!
Grabbarna badade tunna och även hårdingen William :) Tyvärr var jag tvungen att lägga mej strax efter tolv slaget då jag hade migrän :/ Men festen tog inte slut för de:)

Har haft härligt lov förutom Williams 4års trots. Den är inte å leka med kan jag lova. Har funderat många gånger på att skicka iväg han på nån uppfostringsanstalt i Ryssland eller liknande ;) haha. Ne huvva, det skulle jag aldrig göra men det är minst sagt påfrestande. Hela familjens humör förstörs. Men vissa stunder är bra -och dom är alldeles underbara!:)

William har även fått 3 lösa tänder, en av dom är lösare än dom andra. Stora killen! <3
Saga har slutat med blöja även på nätterna nu, och det är nog dags för henne att sluta sova på dagis också, iallafall inte sova varje dag. Hon är alldeles för pigg på kvällarna och tar lång tid på sig att somna.

Jag längtar tills våra vardagsrutiner har satt sig, vi är uppe på tok förlänge på kvällarna och sover länge på mornarna. Inte bra! Men vi har 2 veckor på oss nu att få iordning på de för då ska jag fortsätta plugga.



To day.
Vi forsov oss idag, 1 timme sent kom vi på dagis. Men det är dom så vana vid nu :P Jag åkte in på skolan och fixade med lite papper, och har hunnit städat och fixat lite här hemma. Efter dagis gick vi till Jennie så barnen fick leka med Alvin och Mira som dom har saknat under lovet. Fikade mellis och var ute och lekte en stund också. Wille stannade kvar och åt middag, jag och saga kockade ihop köttbullar potatis, gräddsås och hemmagjord lingon sylt som jag  kokade ihop för några dagar sen - den blev supergod! Så nu blir det bara hemmagjort framöver:)

Nu har barnen hoppat i säng men har inte somnat, hoppas dom gör det snart. Imorgon blir det en shoppingrunda på stan med svärmora!

Kommentarer

Heej!
Kommentera inlägget genom att fylla i här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Varsågod:

Trackback
RSS 2.0