view sourceprint?

lätt som en plätt ?

Jag håller på att stressa ihjäl mej, allvarligt talat. Jag springer runt som en duracellkanin, min hjärna gå i högvarv och hjärtat pumpar dubbelt så fort. Jag har verkligen stressproblem, det borde inte vara stressigt detta ju. Jag har alltid trott att jag har hanterat stress väldigt bra. Men jag blir lätt irriterad, arg och framförallt utmattad. Att sitta hemma med en massa plugg och se allt kaos man har i hemmet funkar inte. Jag blir galen av att se massa sysslor. Jag kan inte låta bli att diska, plocka, tvätta, vika, dammsuga. Både för att jag inte kan vara i en sån miljö, och sen är det ju så himla roligt! Så nu har jag hamnat efter med plugget. FAN! Jag satt i 12timmar igår med allt. Så nu har jag kommit ikapp lite men för att jag ska hinna allt i fortsättningen måste jag alltså sitta ca 8 timmar per dag. 8 timmar! Då hinner jag inte göra nånting här hemma! Vill helst förbereda middagen innan jag hämtar barnen också, så dom inte är så hungriga och ledsna...

Självklart är jag hellre hemma och pluggar än på skolan, men tänk att det ska vara så jävla svårt! Vart är min självdiciplin? Borde inte sitta här egentligen, måste iväg och handla. Jo jag måste handla nu, åker jag på eftermiddagen när jag pluggat färdigt så somnar barnen i bilen. Men för att handla måste jag duscha först! Så där ryker 3 timmar. Men sen, sen ska jag plugga. Efter jag startat tvättmaskinen... Måste ju köpa tvättmedel först.





Har iallafall ett tema till mitt projektarbete Stress


Kommentarer

Heej!
Kommentera inlägget genom att fylla i här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Varsågod:

Trackback
RSS 2.0