view sourceprint?

091215


William tog medsig sin kompis Alvin hem från dagis idag. Det gick mycke bättre än väntat, jag hade liksom väntat mig att om skulle riva hela huset så vilda som dom är ;) men dom var lugna och lekte så fint tillsammans, så det blir nog fler gånger! Alvin ville till och med stanna över middag och det är ju ett gott tecken på att dom har roligt.

Imorgon är det sista dagen för William på dagis för sen går han på jullov! I hela 2 veckor. Och efter det är det snart dags för Saga att börja dagis. Stora tjejen! Hon har börjat prata så mycket nu också, det ploppar fram nya ord hela tiden.

Sagas egna lilla ordlista 15mån:
*mamma, pappa
*strumpa (första ordet efter mamma och pappa): bupa
*stjärna: näna
*titta: itta
*va e de där: e (de) dää
*vem e de: e de
*hej: hiiii
*hejdå: iida
*william: ia(m)
*farfar: ua ua
*vantar: ante
*mössa: -
*tröja: öja
*byxa: yja
*öga: öa
*bulle: uje


Det är vad jag kan komma på nu, visst är hon duktig :) Man blir så stolt!


Kommentarer
Skickat av : Emilie

Hon är ju jätte duktig:D Tänk vad stor hon blivit, känns som om de bara var ett par månader sedan du fick henne!

2009-12-16 @ 12:45:10
URL: http://emiliesfeline.wordpress.com

Heej!
Kommentera inlägget genom att fylla i här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Varsågod:

Trackback
RSS 2.0